+
cesta:
Úvodní stránka>naše služby>SOGo - synchronizace
menu:
tlacitkoCAD LeXikontlacitkonaše službytlacitkoSOGo - synchronizacetlacitkoIP telefonytlacitkoCADtlacitkohardwaretlacitkoo firmě tlacitkoe-shop
SOGo - synchronizace

SOGo

SOGo je výkonný nástroj pro přístup, sdílení a synchronizaci kalendáře, pošty a adresáře. Je distribuován pod otevřenou licencí, která Vám umožní program používat zdarma, platíte tedy pouze implementaci. Narozdíl od komerčně dostupných řešení jako jsou Zimbra nebo MS Exchange nejste dále zatíženi žádným ročními poplatky za licence na program a přístupy k němu. Roční licence pro přístup k podobným komerčním programům se běžně pohybuje v cenách od 500 Kč do 3000 Kč za 1 uživatele za rok.

Uživatelské rozhranní

Uživatelé ovládají celý systém přes velice přehledné a sofistikované uživatelské rozhraní. To je přístupné ze všech běžných webových prohlížečů (Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari). Celé webové rozhraní je odvozeno od moderního poštovního klienta Mozilla Thunderbird. Uživatelé zvyklí pracovat právě s tímto klientem nebudou mít nejmenší problémy s webovým rozhraním.

Integrace do poštovních klientů

Pro integraci systému SOGo je nejvhodnější volit Open Source poštovního klienta Mozilla Thunderbird. Po instalaci potřebných doplňků se automaticky synchronizují se serverovou částí aplikace všechny vybrané kalendáře a adresáře kontaktů. Synchronizace je obousměrná, jakákoliv změna v poštovním klientovi nebo webovém rozhraní se rychle sesynchronizuje na druhou stranu.

Pomocí doplňku lze synchronizovat kalendáře i s poštovním klientem Microsoft Outlook. Tento klient je v nové verzi SOGo i nativně podporovaný.

S chytrými telefony s operačním systémem Android lze synchronizaci řešit pomocí doplňku, který přidá podporu CalDAV a CardDAV protokolů. Apple iPhone má tuto podporu nativně implementovanou. Díky tomu lze i na chytrých telefonech udržovat kalendáře a adresáře ve stejném stavu, jako máte v počítači.

Pro poštu využívá webové rozhraní SOGo IMAP protokol, který sám o sobě zaručuje synchronizaci stavu zpráv s poštovními klienty používající IMAP protokol.

Sdílení a synchronizace

V systému můžete vytvořit prakticky libovolné množství kalendářů a adresářů a libovolně je sdílet buď se všemi registrovanými uživateli v systému, nebo pouze s konkrétními. Zároveň lze nastavit různé úrovně přístupů jako například: pouze prohlížení událostí, možnost události přidávat, možnost je měnit nebo mazat, nebo pouze zobrazit informace o o vaší dostupnosti v určitém čase (free/busy status).

Pokud budete mít SOGo nakonfigurované ve více klientech na různých počítačích nebo chytrých telefonech, získáte tím snadnou online synchronizaci. Nemusíte tedy již nikdy připojovat svůj telefon k počítači za účelem synchronizace adresáře nebo kalendáře, vše bude probíhat automaticky přes datové spojení.

Potřebná infrastruktura

Systém lze zprovoznit na jakýchkoliv serverech od naší společnosti, nebo na jakémkoliv linuxovém serveru připojeném do internetu. Náročnost na datové spojení i výkon serveru nijak nevybočuje z dnešních standardů. SOGo lze také nainstalovat jako samostatný server, například do virtuálního prostředí.

Na jednotlivých počítačích doporučujeme používat bezplatného poštovního klienta Mozilla Thunderbird, poštovní účet pak připojený přes protokol IMAP.

Proč používat právě SOGo

  • silný nástroj pro sdílení firemních kalendářů a adresářů
  • bezkonkurenční cena - platíte pouze za prvotní implementaci (cena se odvíjí od počtu připojených klientských zařízení). Žádné roční poplatky!
  • možnost online synchronizace adresářů a kalendářů mezi více počítači nebo chytrými telefony
  • pokročilé nastavení přístupových práv
  • svoji poštu, kalendář a kontakty máte přístupné přes webové rozhraní z jakéhokoliv počítače

Poslední úprava: 14.11.2011 16:16
(c) 2007-2017 axis, spol. s r.o.